Ridicata în secolul XIV de catre o colonie genoveza, la unul dintre vadurile cele mai favorabile trecerii Dunarii de Jos. Asertiunea se baza pe supozitia ca numele ar fi fost un derivat de la sfântul patron al Genovei, San Giorgio. S-a stabilit ulterior ca afirmatia este nefondata, iar N. A. Constantinescu a propus derivarea numelui de la "un întemeietor de sat cu numele de Jurj, Giurge sau Giurgiu"
CODUL ETIC DE CONDUITĂ PROFESIONALĂ A PERSONALULUI DIN CADRUL DIRECȚIEI ADMINISTRARE ACTIVE DIN PROIECTE CU FINANȚARE EUROPEANĂ
Home CODUL ETIC, Institutii Administrativ Teritoriale CODUL ETIC DE CONDUITĂ PROFESIONALĂ A PERSONALULUI DIN CADRUL DIRECȚIEI ADMINISTRARE ACTIVE DIN PROIECTE CU FINANȚARE EUROPEANĂ
Categories
Recomandari
Turnul cu ceas, situat în Piața Unirii din Giurgiu, datează din sec. XVIII, din timpul ocupației otomane. În acea perioadă, turcii au construit din piatră un foișor cu o înălțime de 22 de metri, pentru a putea supraveghea împrejurimile.
După ce turcii au fost alungați, această construcție a suferit câteva modificări și i s-a adăugat un ceasornic.
Turnul Ceasornicului a intrat în reconsolidare la sfârșitul anului 2005, lucrările fiind terminate în 2007. Cu această ocazie, ceasornicul a fost înlocuit cu unul nou, cel original aflându-se la muzeul de istorie Teoharie Antonescu din orașul Giurgiu.
Turnul este un monument de tip A, adică "monument istoric de valoare națională și universală", fiind înscris în Lista monumentelor istorice 2004 - Județul Giurgiu, cu titulatura Turnul Ceasornicului.
În prezent, Turnul cu ceas este simbolul orașului Giurgiu, acest monument fiind prezent și pe stema județului.
Ultimele Postari
Asociația Moara de hârtie a iniţiat şi dezvoltă Ansamblul Moara de hârtie - Satul meșteșugurilor din Comana (județul Giurgiu, în imediata apropiere a Bucureștilor), ce găzduiește 10 ateliere creative ce îşi trag seva din meşteşugurile practicate în satul tradiţional românesc: țesut la război, prelucrarea stufului și papurei, fierărie, olărit și ceramică, lucru în lemn, bucătărie tradițională, moară pe piatră și brutărie, dar şi realizarea de hârtie de mână, tipar manual şi legătorie de carte.
Regatul Cailor este cel mai prestigios club de echiație din România, se întinde pe o suprafață de 65.000 mp și oferă o varietate de facilități – spații îngrijite, aerisite, luminoase, hambare curate.
Parcul Tineretului din Municipiul Giurgiu, Județul Giurgiu este un loc special amenajat pentru persoanele cărora le place sportul și mișcarea în aer liber.
Parcul Natural Comana a fost înființat în 2004, atunci când celor doua arii de importanță floristică deosebită: Rezervația Științifică de ghimpe (Ruscus aculeatus) și Rezervația Științifică de bujor (Paeonia peregrina) li s-a adăugat Balta Comana, ca rezervație naturală și zonă de protecție avifaunistică. Parcul acoperă o suprafață de aproximativ 25.000 de hectare și reprezintă a treia zonă umedă a României, după Balta Mică a Brăilei și Delta Dunării. Aici veți putea întâlni o multitudine de specii protejate de plante și animale, de la pești, reptile și până la mamifere mici, precum vidra și pisica sălbatică.
Parcul de aventură Comana se află la 35 de km de București, adresa: Gellu Naum, 607, 087055 Comana, Giurgiu
Cauta
Recent Posts
- Evenimentele lunii ianuarie 2021
- EVENIMENTE DECEMBRIE 2020
- EVENIMENTE NOIEMBRIE 2020
- Mausoleul Eroilor din Giurgiu, redat circuitului turistic!
- Final de octombrie, cu evenimente interesante pentru turiști și nu numai
Archives
- ianuarie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- octombrie 2020
- septembrie 2020
- august 2020
- iulie 2020
- iunie 2020
- mai 2020
- martie 2020
- februarie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- octombrie 2019
- septembrie 2019
- august 2019
- iulie 2019
- iunie 2019
- mai 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- mai 2018
- aprilie 2018
- martie 2018
- februarie 2018
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- septembrie 2017
- august 2017
- iulie 2017
- iunie 2017
- mai 2017
- aprilie 2017
- martie 2017
- februarie 2017
Categories
- Anunturi
- Arii protejate
- Balti
- Balti giurgiuvene
- CODUL ETIC
- Cofetarii si restaurante
- Evenimente
- Institutii Administrativ Teritoriale
- Institutii Administrativ Teritoriale @en
- Magazine
- Muzee giurgiuvene
- Timp liber
Site Map
- Acces rutier
- Agentii de Turism
- Agroturism/turism rural
- Arii protejate
- Arii protejate
- Artă plastică comemorativa
- ATRACTII TURISTICE
- Balti si lacuri naturale
- Blog
- Blog search
- Căi de acces
- Calendar Activități
- Categories
- Categories
- Centre Batrani
- Company
- Contact
- Cultura
- Date Geografice
- Dezvoltarea turismului de-a lungul Dunarii in judetul Giurgiu
- Domeniul Greaca
- Domeniul Greaca
- Ecoturism-Agricultura Eco
- Etnografie si folclor
- Evenimente
- Evenimente Culturale
- Events
- Fauna judetului Giurgiu
- Features
- Folclor
- Home
- Info Turism Romania
- Informatii Utile
- Infrastructura de afaceri
- Institutii admin-teritoriale
- Institutii de interes public
- Istoric
- Judetul Giurgiu
- Locations
- Locuri de vizitat in Giurgiu
- Moara de Hartie
- Monumente de artă arhitecturală
- Monumente de artă religioasă
- Municipiul Giurgiu
- Muzee
- Muzee si case memoriale
- Obiective culturale
- Obiective culturale
- Paduri
- Paduri judetul Giurgiu
- Parcul Industrial Giurgiu
- Parcul Natural Comana
- Parcuri
- proba site map
- Produse turistice oferite de zona Giurgiu
- Regatul Cailor
- Regiunea Sud Muntenia
- Restaurante
- Resursele turistice naturale
- RETEA CNIPT
- Search
- Servicii turistice oferite
- Site
- Sitemap
- Spitale
- Submit listing
- Teatru
- Timp Liber
- Traseu Turistic
- Turism de croaziera
- Turism in Natura
- Unitati de cazare
- Vestigii arheologice
- Zona Giurgiu
- Zona Libera Giurgiu
Meta
- DAAPFE a completat acest Cod etic de conduită profesională în conformitate cu Legea nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autorităţile şi instituţiile publice, încadrat în baza prevederilor Legii 53/2003R-Codul muncii cu modificările și completările ulterioare.
- Codul etic stabilește reguli esențiale de comportament și de etică aplicabilă întregului personal al DAAPFE și definește principiile de conduită care trebuie aplicate în relațiile cu superiorii, colegii, clienții, partenerii etc.
- Acest Cod, aprobat de către Directorul DAAPFE, se aduce la cunostinţă salariaţilor și își produce efectele faţă de fiecare dintre aceștia din momentul luării la cunostinţă, pe bază de semnătură, responsabilitatea fiecaruia fiind de a respecta acest Cod etic.
CAPITOLUL I
SCOPUL ȘI PRINCIPIILE GENERALE
Scop și obiective
1) Scopul acestui Cod etic de conduită profesională este de a stabili regulile comportamentului în toate tranzacțiile Direcției si de a asigura orientarea activității zilnice.
2) Obiectivele prezentului cod urmăresc să asigure creșterea calității serviciilor, realizarea unor raporturi sociale și profesionale corespunzătoare creării și menținerii la nivel înalt a prestigiului direcției, precum și crearea unui climat de încredere și respect reciproc între clientii, partenerii și angajații Direcției.
Principii generale
Profesionalismul – salariații au obligația de a îndeplini atribuțiile de serviciu cu responsabilitate, eficiență, corectitudine;
Imparțialitatea și nediscriminarea – salariații sunt obligați să aibă o atitudine obiectivă față de orice interes politic, economic, religios, în exercitarea atribuțiilor funcției;
Integritatea morală – salariaților le este interzis să solicite sau să accepte pentru el sau pentru altul, vreun avantaj sau beneficiu moral sau material;
Libertatea gândirii și a exprimării – salariații pot să-și exprime și să fundamenteze opiniile cu respectarea ordinii de drept și a bunelor moravuri;
Cinstea și corectitudinea – personalul poate să-și exprime opiniile cu respectarea ordinii de drept și a bunelor moravuri;
Deschiderea si transparența – activitatea desfășurată de către angajați în exercitarea atribuțiilor de serviciu este publică și poate fi supusă monitorizării cetățenilor;
Termeni
Expresiile şi termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) personal contractual ori angajat contractual – persoana numită într-o funcţie în autorităţile şi instituţiile publice în condiţiile Legii nr. 53/2003R, cu modificările și completările ulterioare;
b) funcţie – ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor stabilite de autoritatea sau instituţia publică, în temeiul legii, în fişa postului;
c) interes public – acel interes care implică garantarea şi respectarea de către instituţiile şi autorităţile publice a drepturilor, libertăţilor şi intereselor legitime ale cetăţenilor, recunoscute de Constituţie, legislaţia internă şi tratatele internaţionale la care România este parte, precum şi îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, cu respectarea principiilor eficienţei, eficacităţii şi economicităţii cheltuirii resurselor;
d) interes personal – orice avantaj material sau de altă natură, urmărit ori obţinut, în mod direct sau indirect, pentru sine ori pentru alţii, de către personalul contractual prin folosirea reputaţiei, influenţei, facilităţilor, relaţiilor, informaţiilor la care are acces, ca urmare a exercitării atribuţiilor funcţiei:
e) conflict de interese – acea situaţie sau împrejurare în care interesul personal, direct ori indirect, al angajatului contractual contravine interesului public, astfel încât afectează sau ar putea afecta independenţa şi imparţialitatea sa în luarea deciziilor ori îndeplinirea la timp şi cu obiectivitate a îndatoririlor care îi revin în exercitarea funcţiei deţinute;
f) informaţie de interes public – orice informaţie care priveşte activităţile sau care rezultă din activităţile unei autorităţi publice ori instituţii publice, indiferent de suportul ei;
g) informaţie cu privire la date personale – orice informaţie privind o persoană identificată sau identificabilă.
CAPITOLUL II
NORMELE GENERALE DE CONDUITĂ PROFESIONALĂ
Respectarea Constituţiei şi a legilor
a) Angajaţii contractuali au obligaţia ca, prin actele şi faptele lor, să respecte Constituţia, legile ţării şi să acţioneze pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor legale, în conformitate cu atribuţiile care le revin, cu respectarea eticii profesionale.
b) Personalul contractual trebuie să se conformeze dispoziţiilor legale privind restrângerea exerciţiului unor drepturi, datorată naturii funcţiilor deţinute.
Asigurarea unui serviciu public de calitate
a) Angajații direcției au obligatia de a asigura un serviciu de calitate, prin abordarea unui comportament profesionist.
Loialitatea faţă de direcție
- a) Salariații au obligația de a apăra în mod loial prestigiul direcției, precum și de a se abtine de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia. Prin urmare
- b)Le este interzis angajatilor :
– să exprime în public aprecieri neconforme cu realitatea în legătură cu activitatea direcției, cu politicile şi strategiile acesteia ori cu proiectele de acte cu caracter normativ sau individual;
– să facă aprecieri în legătură cu litigiile aflate în curs de soluţionare şi în care direcția are calitatea de parte, dacă nu sunt abilitaţi în acest sens;
– să dezvăluie informaţii care nu au caracter public, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege;
– să dezvăluie informaţiile la care au acces în exercitarea funcţiei, dacă această dezvăluire este de natură să atragă avantaje necuvenite ori să prejudicieze imaginea sau drepturile direcției, sau a salariaților, precum şi ale persoanelor fizice sau juridice;
– să acorde asistenţă şi consultanţă persoanelor fizice sau juridice, în vederea promovării de acţiuni juridice ori de altă natură împotriva statului sau direcției.
c) Prevederile de la litera b se aplică şi după încetarea raportului de muncă, pentru o perioadă de 2 ani, dacă dispoziţiile din legi speciale nu prevăd alte termene.
d) Prevederile prezentului cod de conduită nu pot fi interpretate ca o derogare de la obligaţia legală a personalului contractual de a furniza informaţii de interes public celor interesaţi, în condiţiile legii.
Libertatea opiniilor
a) În îndeplinirea atribuţiilor de serviciu salariații au obligaţia de a respecta demnitatea funcţiei deţinute, corelând libertatea dialogului cu promovarea intereselor direcției. Salariatii trebuie să manifeste comportamente si actiuni etice si integre, dând dovadă de constiinciozitate, onestitate si dreptate în actiunile pe care le întreprind pentru exercitarea atribuțiilor ce le revin prin fisa postului.
b) În activitatea lor angajaţii au obligaţia de a respecta libertatea opiniilor şi de a nu se lăsa influenţaţi de considerente personale.
c) În exprimarea opiniilor, salariații trebuie să aibă o atitudine conciliantă şi să evite generarea conflictelor datorate schimbului de păreri.
Activitatea publică
a) Relațiile cu mijloacele de informare în masă se asigură de către director sau de către persoana desemnată de către director.
b) Angajaţii desemnaţi să participe la activităţi sau dezbateri publice, în calitate oficială, trebuie să respecte limitele mandatului de reprezentare încredinţat de către director.
c) În cazul în care nu sunt desemnaţi în acest sens, angajaţii pot participa la activităţi sau dezbateri publice, având obligaţia de a face cunoscut faptul că opinia exprimată nu reprezintă punctul de vedere oficial al direcției.
- d)În cazul în care în direcție, la centrul de Agrement Canal Cama sau CNIPT vine o persoană fizică sau juridică care dorește informații privind direcția, sau să efectueze un control, salariații au obligația să-l informeze pe șeful direct și pe director, și să nu furnizeze relații decât dacă sunt mandatați în acest sens.
Activitatea politică
În exercitarea funcţiei deţinute, angajaților le este interzis:
a) să participe la colectarea de fonduri pentru activitatea partidelor politice;
b) să furnizeze sprijin logistic candidaţilor la funcţii de demnitate publică;
c) să colaboreze, atât în cadrul relaţiilor de serviciu, cât şi în afara acestora, cu persoanele fizice sau juridice care fac donaţii ori sponsorizări partidelor politice;
d) să afişeze în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice însemne ori obiecte inscripţionate cu sigla sau denumirea partidelor politice ori a candidaţilor acestora.
Cadrul relaţiilor în exercitarea atribuţiilor funcţiei
a) În relaţiile cu colegii personalul, precum şi cu persoanele fizice sau juridice, angajaţii sunt obligaţi să aibă un comportament bazat pe respect, bună-credinţă, corectitudine şi amabilitate.
b) Personalul are obligaţia de a nu aduce atingere onoarei, reputaţiei şi demnității colegilor, precum şi ale persoanelor cu care intră în legătură în exercitarea funcţiei, prin:
– întrebuinţarea unor expresii jignitoare;
– dezvăluirea aspectelor vieţii private;
– formularea unor sesizări sau plângeri calomnioase.
c) Salariații trebuie să adopte o atitudine imparţială şi justificată pentru rezolvarea clară şi eficientă a problemelor și să respecte principiul egalităţii în faţa legii şi a direcției, prin:
– promovarea unor soluţii coerente, conform principiului tratamentului nediferenţiat, raportate la aceeaşi categorie de situaţii de fapt;
– eliminarea oricărei forme de discriminare bazate pe aspecte privind naţionalitatea, convingerile religioase şi politice, starea materială, sănătatea, vârsta, sexul sau alte aspecte.
Interdicţia privind acceptarea cadourilor, serviciilor şi avantajelor
Salariații nu trebuie să solicite ori să accepte cadouri, servicii, favoruri, invitaţii sau orice alt avantaj, care le sunt destinate personal, familiei, părinţilor, prietenilor ori persoanelor cu care au avut relaţii de afaceri sau de natură politică, care le pot influenţa imparţialitatea în exercitarea funcţiilor deţinute ori pot constitui o recompensă în raport cu aceste funcţii.
Participarea la procesul de luare a deciziilor
a) În procesul de luare a deciziilor angajaţii au obligaţia să acţioneze conform prevederilor legale şi să îşi exercite capacitatea de apreciere în mod fundamentat şi imparţial.
b) Salariații au obligaţia de a nu promite luarea unei decizii de către direcție, de către alţi salariați, precum şi îndeplinirea atribuţiilor în mod privilegiat.
Obiectivitate în evaluare
a) În exercitarea atribuţiilor specifice funcţiilor de conducere, angajaţii au obligaţia să asigure egalitatea de şanse şi tratament cu privire la dezvoltarea carierei pentru salariații din subordine.
b) Personalul de conducere are obligaţia să examineze şi să aplice cu obiectivitate criteriile de evaluare a competenţei profesionale pentru personalul din subordine, atunci când propune ori aprobă avansări, promovări, transferuri, numiri sau eliberări din funcţii ori acordarea de stimulente materiale sau morale, excluzând orice formă de favoritism ori discriminare.
c) Personalul de conducere are obligaţia de a nu favoriza sau defavoriza accesul ori promovarea în funcţii pe criterii discriminatorii, de rudenie, afinitate sau alte criterii.
Folosirea abuzivă a atribuţiilor funcţiei deţinute
a) Personalul are obligaţia de a nu folosi atribuţiile funcţiei deţinute în alte scopuri decât cele prevăzute de lege.
b)Prin activitatea de luare a deciziilor, de consiliere, de evaluare sau de participare la anchete ori acţiuni de control, salariații nu poat urmări obţinerea de foloase sau avantaje în interes personal ori producerea de prejudicii materiale sau morale altor persoane.
c) Angajaţii au obligaţia de a nu interveni sau influenţa vreo anchetă de orice natură, din cadrul direcției sau din afara acesteia, în considerarea funcţiei pe care o deţin.
d) Angajaţii au obligaţia de a nu impune altor salariați să se înscrie în organizaţii sau asociaţii, indiferent de natura acestora, ori de a nu le sugera acest lucru, promiţându-le acordarea unor avantaje materiale sau profesionale.
Utilizarea resurselor publice
a) Personalul este obligat să asigure ocrotirea proprietăţii publice şi private a statului şi a direcției, să evite producerea oricărui prejudiciu, acţionând în orice situaţie ca un bun proprietar.
b) Personalul are obligaţia să folosească timpul de lucru, precum şi bunurile aparţinând direcției numai pentru desfăşurarea activităţilor aferente funcţiei deţinute.
c) Salariații trebuie să propună şi să asigure, potrivit atribuţiilor care le revin, folosirea utilă şi eficientă a banilor publici, în conformitate cu prevederile legale.
d) Angajaților care desfăşoară activităţi publicistice în interes personal sau activităţi didactice le este interzis să folosească timpul de lucru ori logistica direcției pentru realizarea acestora.
Limitarea participării la achiziţii, concesionări sau închirieri
a) Orice angajat poate achiziţiona un bun aflat în proprietatea privată a statului sau direcției, supus vânzării în condiţiile legii, cu excepţia următoarelor cazuri:
– când a luat cunoştinţă, în cursul sau ca urmare a îndeplinirii atribuţiilor de serviciu, despre valoarea ori calitatea bunurilor care urmează să fie vândute;
– când a participat, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, la organizarea vânzării bunului respectiv;
– când poate influenţa operaţiunile de vânzare sau când a obţinut informaţii la care persoanele interesate de cumpărarea bunului nu au avut acces.
Dispoziţiile se aplică în mod corespunzător şi în cazul concesionării sau închirierii unui bun aflat în proprietatea publică ori privată a statului sau a direcției.
b) Angajaţilor le este interzisă furnizarea informaţiilor referitoare la bunurile proprietate publică sau privată a statului ori a direcției, supuse operaţiunilor de vânzare, concesionare sau închiriere, în alte condiţii decât cele prevăzute de lege.
c) Prevederile se aplică în mod corespunzător şi în cazul realizării tranzacţiilor prin interpus sau în situaţia conflictului de interese.
CAPITOLUL III
COORDONAREA ȘI CONTROLUL APLICĂRII NORMELOR
DE CONDUITĂ PROFESIONALĂ
-
a)Coordonarea şi controlarea aplicării normelor prevăzute de codul de conduită revin Ministerului Administraţiei şi Internelor, care are următoarele atribuţii:
– urmăreşte aplicarea şi respectarea în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice a prevederilor prezentului cod de conduită;
– soluţionează petiţiile şi sesizările primite privind încălcarea prevederilor prezentului cod de conduită sau le transmite spre soluţionare organului competent, conform legii;
– formulează recomandări de soluţionare a cazurilor cu care a fost sesizat;
– elaborează studii şi cercetări privind respectarea prevederilor prezentului cod de conduită;
– colaborează cu organizaţiile neguvernamentale care au ca scop promovarea şi apărarea intereselor legitime ale cetăţenilor în relaţia cu personalul din administraţia publică, cu excepţia funcţionarilor publici.
b) Prin activitatea sa Ministerul Administraţiei şi Internelor nu poate influenţa derularea procedurii disciplinare din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, desfăşurată în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003, cu modificările ulterioare.
Sesizarea
a) Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Naţională de Control pot fi sesizate de orice persoană cu privire la:
– încălcarea prevederilor prezentului cod de conduită de către angajaţii contractuali;
– constrângerea sau ameninţarea exercitată asupra angajatului contractual pentru a-l determina să încalce dispoziţiile legale în vigoare ori să le aplice necorespunzător.
b) Sesizarea prevăzută la lit. a nu exclude sesizarea organului disciplinar competent, potrivit legii, din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
c) Angajaţii contractuali nu pot fi sancţionaţi sau prejudiciaţi în nici un fel pentru sesizarea cu bună-credinţă a organelor disciplinare competente, în condiţiile legii.
d) Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Naţională de Control vor verifica actele şi faptele pentru care au fost sesizate, cu respectarea confidenţialităţii privind identitatea persoanei care a făcut sesizarea.
e) Sesizările înaintate Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Afacerilor Externe şi Autorităţii Naţionale de Control vor fi centralizate într-o bază de date la Ministerul Administraţiei şi Internelor, necesară pentru:
– identificarea cauzelor care determină încălcarea normelor de conduită profesională;
– identificarea modalităţilor de prevenire a încălcării normelor de conduită profesională;
– adoptarea măsurilor privind reducerea şi eliminarea cazurilor de nerespectare a prevederilor legale.
Soluţionarea sesizării
a) Rezultatele activităţii de centralizare a sesizărilor sau petiţiilor se consemnează într-un raport pe baza căruia Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Afacerilor Externe şi Autoritatea Naţională de Control vor formula recomandări către autoritatea administraţiei publice sau instituţia respectivă din sectorul bugetar cu privire la modul de corectare a deficienţelor constatate.
b) Recomandările Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Afacerilor Externe şi Autorităţii Naţionale de Control vor fi comunicate:
– angajatului contractual sau persoanei care a formulat sesizarea;
– angajatului contractual care face obiectul sesizării;
– conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea angajatul contractual care face obiectul sesizării.
c) În termen de 30 de zile lucrătoare de la data soluţionării, autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia de a comunică autorităţilor competente în monitorizarea implementării şi aplicării prezentului cod de conduit, modul de soluţionare a măsurilor prevăzute în recomandare.
d) În cazul în care în situaţia sesizată este implicat conducătorul autorităţii sau instituţiei publice ori adjuncţii acestuia, recomandarea autorităţilor competente în monitorizarea implementării şi aplicării prezentului cod de conduită va fi transmisă şi structurii ierarhic superioare instituţiei sau autorităţii publice ori, după caz, primului-ministru.
Răspunderea
a) Încălcarea dispoziţiilor prezentului cod de conduită atrage răspunderea disciplinară a personalului contractual, în condiţiile legii.
b) Organele cu atribuţii disciplinare au competenţa de a cerceta încălcarea prevederilor prezentului cod de conduită şi de a propune aplicarea sancţiunilor disciplinare în condiţiile Legii nr. 53/2003, cu modificările ulterioare.
c) În cazurile în care faptele săvârşite întrunesc elementele constitutive ale unor infracţiuni, vor fi sesizate organele de urmărire penală competente, în condiţiile legii.
d) Personalul contractual răspunde patrimonial, potrivit legii, în cazurile în care, prin faptele săvârşite cu încălcarea normelor de conduită profesională, aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice.
CAPITOUL IV
SANCȚIUNI
- a) Nerespectarea prevederilor prezentului cod de etică atrage răspunderea disciplinară a persoanei vinovate, în condițiile legii.
- b)Stabilirea vinovației se face cu respectarea Regulamentul de Ordine interioară al direcției, în condițiile Legii 53/2003R cu modificările și completările ulterioare.
CAPITOLUL V
DISPOZIȚII FINALE
- a) Prezentul cod va fi imbunătățit ori de câte ori situația o va cere.
Întocmit,
Toma Dumitrela Puica